آخرين ارسالي ها
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی تاريخ : شنبه 26 تیر 1400
ارور لباسشویی سامسونگ تاريخ : سه شنبه 22 تیر 1400
علت سیاه شدن تصویر تلویزیون تاريخ : شنبه 12 تیر 1400
 هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی تاريخ : سه شنبه 01 تیر 1400
تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی ویرپول تاريخ : یکشنبه 19 اردیبهشت 1400
هزینه ی تعمیر بک لایت تلویزیون led و lcd تاريخ : جمعه 17 اردیبهشت 1400
تعمیر جاروبرقی بوش تاريخ : چهارشنبه 08 اردیبهشت 1400
مرکز تعمیرات بوش تاريخ : سه شنبه 31 فروردین 1400
علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سامسونگ تاريخ : چهارشنبه 18 فروردین 1400
تعمیر ماشین ظرفشویی اسنوا تاريخ : شنبه 14 فروردین 1400
خبرنامه
براي دريافت مطالب جديد عضو خبرنامه شويد
سلام دوست من به سايت تعمیر تلویزیون در منزل خوش آمديد لطفا براي استفاده از تمامي امکانات

دانلود فايل , شرکت در انجمن و گفتگو با ساير اعضا در سايت ثبت نام کنيد




 هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی

تاريخ: امروز, : سه شنبه 01 تیر 1400 نويسنده: http://mojazsima.rozblog.com/user-admin

موضوع:


بک لایت یکی از قطعات اساسی و مهم در تلویزیون می باشد . هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی یکی از پر تکرار ترین سوالاتی است که توسط اکثر کاربران ما پرسیده می‌شود . هر مدل تلویزیونی دارای یک ایراد شایع در قطعاتش است که در تلویزیون ال جی در اکثر مدلها این ایراد مربوط به قطعه بک لایت می باشد . حال در ادامه به توضیح راجع به کیفیت بک لایت و هزینه ها و بررسی تمام مدل های تلویزیون ال جی خواهیم پرداخت .


بک لایت چیست؟

در تلویزیون های قدیمی قطعه ای به نام بک لایت وجود نداشت . به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی و ساخت تلویزیون های ال سی دی تصمیم به ساخت لامپ های مناسب تر برای نمایش تصویر گرفته شد که این لامپ ها ،مهتابی یا لامپ های فلورسنت می باشند. لامپ های فلورسنت دارای معایبی می باشد از جمله : نیازمند فضای بیشتر ، توان مصرفی بالا ، تولید گرمای بیشتر و...

قیمت بک لایت تلویزیون ال سی دی ال جی

به دلیل برطرف کردن این معایب اقدام به ساخت لامپ های ال ای دی نمودند . که جایگزین لامپ‌های فلورسنت شود . این لامپ ها متشکل از لامپ های ریزی می باشد که فضای کمتری را اشغال می کنند . به همین دلیل تلویزیون های ال ای دی دارای ظرافت و طراحی زیباتری نسبت به تلویزیون های ال سی دی می باشند . هم گرمای به نسبت کمتری تولید می کنند و اینکه از شفافیت و وضوح تصویر بالاتری برخوردارند به مجموعه لامپ های درون تلویزیون بک لایت گفته می‌شود .

بک لایت به معنی نور پس زمینه می باشد تصویری که بر روی پنل یا همان صفحه نمایش نشان داده می شود . به تنهایی قابلیت دیده شدن را ندارد این امر نیازمند نوری می‌باشد تا تصویر قابل مشاهده باشد . تامین نور لازم بابت نمایش تصویر به عهده بک لایت ها می باشد . حال عواملی باعث خرابی زودهنگام بک لایت ها می شود و اینکه بروز یک سری علائم در تلویزیون کاربر را متوجه این امر می کند که اختلالی در بک لایت ها به وجود آمده است . هدف ما در این مقاله بررسی کامل این عوامل و مشکلات و همچنین هزینه تعمیر بک لایت در تمام مدل های تلویزیون ال جی می باشد که در ادامه به توضیح کلی این موارد خواهیم پرداخت

هزینه تعویض بک لایت تلویزیون ال جی 


یکی از بیشترین سوالاتی که کاربران در صورت تماس با ما در پی دانستن آن می باشند هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی خود است . این تشخیص هزینه نیازمند بررسی بک لایت های تلویزیون می باشد . بدین صورت که کارشناسان بعد از حضور در منزل و بررسی تمام بک لایت‌ها و میزان آسیب دیدگی آن ها مشخص می شود که مشکل بک لایت ها تنها با تعمیر برطرف می‌شود و یا نیاز به تعویض کامل بک لایت می باشد .

بعد از بررسی تمام لامپ های موجود مشخص می‌شود چه تعدادی از آنها دچار سوختگی و آسیب دیدگی شده اند و همچنین بعد از بررسی میزان دقیق هزینه مشخص می‌شود و قبل از انجام عمل تعمیر هزینه پرداختی به کاربر اعلام می گردد . ولی در صورت تماس با شماره های ارتباطی و ثبت شده در سایت و ثبت درخواست مشاورین ما هزینه تقریبی تعمیر و یا تعویض را به شما اعلام خواهد نمود .

همانطور که می دانید هزینه پرداختی بابت تعمیر و یا تعویض بک لایت به یک سری عوامل بستگی دارند که عبارتند از : مدل تلویزیون ، اینچ تلویزیون ، تعمیر و یا تعویضی بودن قطعات و ...


نشانه های خرابی بک لایت تلویزیون ال جی :

بروز خطا در قسمت بک لایت ابتدا با نشانه ها و علائمی همراه می باشد که به نحوی در تصویر تلویزیون و یا عملکرد کلی دستگاه خود را نمایان می کند . که در ادامه به یکسری از نشانه‌هایی که در اکثر مدل های تلویزیون ال جی پیش می‌آید اشاره می کنیم .


۱) صدا دارد تصویر ندارد
۲) به وجود آمدن هاله و یا لکه های مشکی و روی تصویر تلویزیون
۳) ایجاد نقاط نورانی بر روی تصویر تلویزیون
۴) قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون ( پرش ، پرپر زدن)
۵) ظاهر شدن لوگوی ال جی و قطع شدن تصویر


در ادامه مطلب به توضیح راجع به یکسری از این نشانه ها خواهیم پرداخت 

سیاه شدن تصویر تلویزیون :


یکی از شایع ترین ایرادات در انواع مدل های تلویزیون ال جی ، سیاه شدن کامل تصویر تلویزیون ال جی  می باشد . این موضوع در حالی است که صدای کانالهای تلویزیونی همچنان در حال پخش می باشد . ابتدا بعد از سیاه شدن تصویر این موضوع به ذهن شما می رسد که تلویزیون خاموش شده است . ولی هنگامی که صدای تلویزیون را می شنوید متوجه می شوید که ایراد به وجود آمده تنها در تصویر تلویزیون است .

حال اگر نور یک چراغ قوه را به صورت اریب به صفحه تلویزیون بتابانید هاله ضعیفی از تصویر را می بینید . همچنین می توانید با تاریک کردن محیط متوجه نور ضعیفی از تصویر شوید که نشان دهنده این باشد که مشکلی در نور تصویر به وجود آمده است . این امر بدین معنا می باشد که اختلالی در بک لایت تلویزیون به وجود آمده است .

همچنین قبل از اینکه بخواهیم بابت تعمیر مشکل به وجود آمده از مراکز تعمیرات تخصصی کمک بگیرید ابتدا باید یک سری عوامل را بررسی نماییم تا متوجه شویم که ایراد مربوط به برخی از اتصالات نباشد و بعد از آن بابت تعمیر تلویزیون اقدامات لازم را انجام دهیم . عواملی که بعد از بروز این مشکل نیاز به بررسی دارد به شرح ذیل می باشد. 


بررسی آنتن :

اولین مورد این گزینه است که مشکل سیاه شدن تصویر را بررسی نمایید که آیا در تمام شبکه های تلویزیونی امروز مشاهده می شود یا خیر؟ اگر تنها در تعدادی از شبکه‌های مشکل پیش آمده باشد متوجه می شویم که این امر ممکن است مربوط به آنتن و یا مشکل گیرنده باشد . حال اگر بعد از بررسی تمام شبکه ها و آن زمان بازهم این ایراد وجود داشت در ادامه مطالب با ما همراه باشید .


بررسی اتصالات و دستگاه های جانبی متصل :

به دلیل وجود تلویزیون های هوشمند و استفاده از اینترنت آن ها و وبگردی ، همچنین اتصال لپ تاپ ، گوشی و .... تلویزیون احتمال این امر وجود دارد که یکی از این دستگاه های جانبی متصل به تلویزیون و یا متصل نمودن کابلی به تلویزیون ، موجب بروز این خطا شده باشد . بنابراین بابت بررسی این امر ابتدا باید تمام اتصالات را از تلویزیون جدا نموده و به طور جداگانه هر دستگاه یا کابل متصل نمایید .

در این صورت متوجه میشوید که متصل نمودن کدام دستگاه موجب به وجود آمدن این خطا شده است . همچنین ممکن است دچار اتصالی و یا پیچ خوردگی شده باشد و همین امر موجب ایجاد این خطا در تصویر تلویزیون شده باشد .


بک لایت :


حال اگر بعد از بررسی تمام موارد بالا متوجه شدید که به وجود آمدن نقص فنی در تلویزیون موجب ایجاد این مشکل در تصویر شده است . در این مرحله باید تعمیر تلویزیون را به کارشناسان و تکنسین متخصصین این امر بسپارید . همانطور که در توضیحات بالا گفته شد راجع به کلیت و ماهیت بک لایت توضیح دادیم مشخص شد که بک لایت قطعه مصرفی می باشند و بر اثر مصرف و به مرور زمان دچار فرسودگی شده و عمر مفید آن پایان می یابد.

حال عواملی موجب به پایان رسیدن و سوختن زودتر از موعد بک لایت می‌شود که در ادامه این موارد را ذکر می کنیم . همچنین راه کارهایی بابت افزایش طول عمر مفید بک لایت ها را نیز بیان می کنیم .


عواملی که باعث سوختن بک لایت تلویزیون ال جی می شود :


۱) استفاده از قطعات با کیفیت متوسط :

گاهی شرکت سازنده تلویزیون از قطعات با کیفیت متوسط در امر تولید تلویزیون استفاده می کند . که همین امر موجب از کار افتادن زودتر از موعد قطعات می شود . البته همواره شرکت ال جی در تلاش است تا کیفیت قطعات مورد استفاده را بالا برده که در نتیجه موجب افزایش طول عمر مفید آنها شود ، که معمولاً این مشکل در اکثر مدلهای تلویزیون ال جی مانند LB ، LF ، LY ، LS می باشد 


۲) استفاده از بالاترین میزان نور بک لایت ها :

به طور پیش فرض نور تصویر در بالاترین میزان خود قرار دارد . همین امر موجب می‌شود لامپ ها با حداکثر توان خود عمل کرده و نمایش تصویر را ممکن سازند . یکی از دلایل سوختن زودتر از موعد لامپ ها نیز می تواند همین امر باشد . راهکار پیشنهادی ما بابت بررسی این موضوع تنظیم نمودن مجدد روشنایی تصویر می باشد .

بدین صورت که به منوی تنظیمات رفته از قسمت روشنایی درجه نور تصویر را تا جایی که امکان دارد و خللی در مشاهده تصویر ایجاد نکند و همچنین می توان متناسب با محیط و روز و شب بودن آن را تنظیم نمایید . همچنین می توانید با استفاده از منوی تنظیمات گزینه صرفه جویی انرژی را نیز فعال کنید .


۳) استفاده مداوم و طولانی از تلویزیون : 

اکثر افراد منزل اوقات فراغت خود را با تماشای تلویزیون سپری می کنند . به همین دلیل شاهد این هستیم که ساعت‌های طولانی تلویزیون بدون هیچ وقفه ای روشن است و از آن استفاده می‌کنیم . این امر موجب داغ شدن تلویزیون شده و این گرما و حرارت بر روی قطعات تلویزیون تاثیر منفی می‌گذارد . به همین منظور و بابت جلوگیری از به وجود آمدن این قبیل مشکلات توصیه ما به شما کاربران گرامی این می باشد که بعد از نهایتاً دو الی سه ساعت تماشای تلویزیون به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را خاموش نموده و اجازه دهید تا تلویزیون سرد شود .

این امر موجب داغ نشدن بیش از حد تلویزیون شده از مشکلات جدی که بر اثر حرارت زیاد به تلویزیون وارد می شود جلوگیری می کند .


۴) بالا بودن ولتاژ بایاس : 

همانطور که مشاهده می کنیم بعد از روشن شدن تلویزیون ابتدا آرم ال جی با شدت نور بالا و شفافیت بسیاری نمایش داده می شود . این امر نیز موجب استفاده از حداکثر توان بالای لامپ ها میشود ولتاژی در تلویزیون به نام بایاس موجود می باشد که موجب نمایش دادن لوگوی شرکت سازنده تلویزیون به صورت شفاف و کاملا پر نور شده است . این امر نیز توسط کارشناسان و متخصصین تعمیر تلویزیون قابل تنظیم می باشد .


۵) جدا شدن بک لایت ها از سینی خنک کننده :

لامپ ها بر اثر مصرف و کارکرد از خود گرما تولید می‌کنند که این گرما باید به نحوی از لامپ خارج شود چون اگر این حرارت همچنان در لامپ ها باقی بمانند موجب سوختن آن ها می شود . حال بابت این امر شرکت سازنده اقدام تهیه یک سینی یا فلزی نموده است که گرمای موجود درون لامپ ها را از آنها گرفته و تخلیه کند .

فلز یا سینی خنک کننده وظیفه تخلیه این گرما را برعهده دارد حال اگر به هر دلیلی ما بین لامپها و سینی فاصله ای بیفتد و لامپ آن نتوانند گرمای تولید شده را خارج کند . این امر موجب سوختن زودتر از موعد لامپ‌ها می‌شود . لامپ‌ها به دو صورت چسبی و یا با استفاده از شاسی بر روی صفحه فلزی قرار می گیرند .

در مدلهای موجود تلویزیون ال جی یک سری از مدل ها بیشتر دچار قطع شدن تصویر و مشکل در بک لایت ها می‌شوند که می توان به مدلLB ، LY ، LN ، LS ، LF اشاره نمود ، که در هر مدل خود را به حالت هایی نمایان می کند در ادامه به توضیح راجع به این موارد خواهیم پرداخت .

 



امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0

بازديد : 58

نمايش اين کد فقط در ادامه مطلب براي قرار کد مورد نظر به ويرايش قالب مراجعه کنيد

طراح قالب

مترجم قالب

جديدترين مطالب روز

فيلم روز

تعمیر تلویزیون در منزل