آخرين ارسالي ها
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی تاريخ : شنبه 26 تیر 1400
ارور لباسشویی سامسونگ تاريخ : سه شنبه 22 تیر 1400
علت سیاه شدن تصویر تلویزیون تاريخ : شنبه 12 تیر 1400
 هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی تاريخ : سه شنبه 01 تیر 1400
تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی ویرپول تاريخ : یکشنبه 19 اردیبهشت 1400
هزینه ی تعمیر بک لایت تلویزیون led و lcd تاريخ : جمعه 17 اردیبهشت 1400
تعمیر جاروبرقی بوش تاريخ : چهارشنبه 08 اردیبهشت 1400
مرکز تعمیرات بوش تاريخ : سه شنبه 31 فروردین 1400
علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سامسونگ تاريخ : چهارشنبه 18 فروردین 1400
تعمیر ماشین ظرفشویی اسنوا تاريخ : شنبه 14 فروردین 1400
خبرنامه
براي دريافت مطالب جديد عضو خبرنامه شويد
سلام دوست من به سايت تعمیر تلویزیون در منزل خوش آمديد لطفا براي استفاده از تمامي امکانات

دانلود فايل , شرکت در انجمن و گفتگو با ساير اعضا در سايت ثبت نام کنيد




تعمیر تلویزیون

تاريخ: امروز, : دوشنبه 11 خرداد 1394 نويسنده: http://mojazsima.rozblog.com/user-admin

موضوع:


تعمیر تلویزیون

 

آشنایی با کار تلویزیون

 

امواج الکترومغناطیسی ارسالی از فرستنده های مختلف تلویزیونی،به آنتن برخورد کرده و جذب آن می شوند.آنتن ،امواج الکترومغناطیسی را به جریان الکتریکی تبدیل می کند.فرکانس امواج و جریان الکتریکی تولید شده در آنتن برابر است .هر آنت متناسب با طول خود،فرکانس(طول موج) خاصی را بهتر جذب می کند .آنتن تلویزیون رنگی از نوع یاگی با امپدانس 300 اهم است.این آنتن از سه قسمت رفلکتور،دایرکتور و دایپل تشکیل شده است.در زیر دایپل و در داخل جعبه آنتن یک ترانس تطبیق امپدانس به نام مدار مچینگ قرار داده می شود تا امپدانس 300 اهم را به امپدانس 75 اهم تبدیل کند. امواج خروجی از آنتن توسط کابل کواکسیال 75 اهم به تلویزیون انتقال داده می شوند .کابل تلویزیون رنگی از نوع کواکسیال انتخاب می شود تا تشعشع امواج به محیط و نورپذیری جلوگیری شود .اتصال آنتن و کابل مرتبط با آن از اهمیت خاصی برخوردار است،چرا که در بسیاری موارد تاثیر گذار بوده و کیفیت تصویر وابستگی زیادی به آن دارد.

جریان الکتریکی خروجی از کابل آنتن از طریق فیش آنتن به تلویزیون وارد می شوند.فیش آنتن مستقیم به تیونر متصل بوده و جریان الکتریکی دریافت و تبدیل شده توسط آنتن مستقیماََ به تیونر وارد می شود.تیونر بر اساس فرامین دریافتی از کلید های روی تلویزیون یا ریموت کنترل ولتاژهای انتخاب باند و کانال را ساخته و به تیونر می فرستد.به این ترتیب ظرفیت و راکتورهای (دیودها خازنی)تیونر متناسب با ولتاژ دریافتی تغییر و بر اساس ظرفیت آنها فرکانس کانال مورد نظر انتخاب می شود.

میکروکنترولر به عنوان مغز در تلویزیون های جدید عمل می کند . انجام تمام عملیات و کنترل فرامین مختلف توسط آن صورت می گیرد. وجود میکروکنترولر تاثیر زیادی در اضافه شدن مدارات جانبی به تلویزیون داشته و تا حدود زیادی از افزایش حجم جلوگیری کرده است.میکرو کنترولر با ارسال و دریافت ولتاژ و پالس ،با سایر طبقات در ارتباط است .

امواج ورودی به تیونر ، از یک فیلتر عبور داده می شوند تا فرکانس های مزاحم حذف و فقط فرکانس های محدوده ی UHF و VHF عبور کنند. با استفاده از یک تقویت کننده یا دیودهای مقاومتی ،مداری به نما AGC ساخته می شود. دامنه ی سیگنال های عبوری از فیلتر ثابت نبوده و مداوم در حال تغییر هستند.به کمک مدار AGC  دامنه سیگنال های قوی و ضعیف یکسان می شوند. به کمک دو فیلتر بالا گذر و پایین گذر که در خروجی مدار AGC قرار داده شده اند ،فرکانس محدوده ی UHF و VHF از یکدیگر جدا  و به دو طبقه ی UHF و VHF داده می شوند. هر یک از طبقات UHF و VHF به صورت یک گیرنده ی هتروداین عمل کرده و امواج دریافتی را با فرکانس تولید شده توسط نوسان ساز محلی ترکیب می کند تا فرکانس های ثابت IF صدا و تصویر ساخته شوند.



امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 1

بازديد : 164

نمايش اين کد فقط در ادامه مطلب براي قرار کد مورد نظر به ويرايش قالب مراجعه کنيد

طراح قالب

مترجم قالب

جديدترين مطالب روز

فيلم روز

تعمیر تلویزیون در منزل